skoogsmusen

Alla inlägg den 19 februari 2010

Av Linda - 19 februari 2010 22:16

Nu blir det nog sängen, ska upp tidigt imorron:/ Jag hatar att sova ensam, har ju sovit med älskling i nästan 2 veckor i rad. Och det känns så himla tomt när man helt plötsligt tvingas att sova själv:( Som tur är har jag min urgulliga katt som håller mej sällskap, men det är ju inte samma sak:/ Jag önskar att min älskling kunde vara här hela tiden:( Det finns absolut inget värre än ensamhet.

 

Jag saknar dig så det gör ont

  

Av Linda - 19 februari 2010 21:45

Just nu känns allt hopplöst. Fick en ny tid hos Doktorn nästa vecka. På onsdag:/ Är orolig över vad dom kommer att säga. Har kollat runt lite på olika sider om tumörer på halsen, och det verkar inte så himla lovande:/ Jag är rädd att det kommer bli en operation och en rad olika behandligar och mediciner osv. Men man får se det positivt. Fast vad är det positiva?:-O Jag kan inte se det positiva i det hela.

 

Jag har tur som har min familj och mina vänner som stöttar mej. Vilket jag märkte nu ikväll, du vet vem du är och du betyder obeskrivligt mkt för mej<3

Av Linda - 19 februari 2010 18:34

Idag var syster med mej på skolan, fast jag hade inga lektioner så vi satt bara vid datan tills älskling slutade:D Efter det så gick vi ner på stan och shoppade lite:) Jag och älskling köpte ett par nya skor var + att jag köpte ett läppglans (form som en muffin), hårspännen och lite annat smått:) Syster köpte också ett läppglans, hårfärg och en massa annat:D På bussen hem va det ett par killar i 20 års åldern kanske som satt och kastade grejer på oss. Och först brydde vi oss inte, men sen fortsatte dom. Så då började vi kasta tbx och sen va det lugnt ett tag. Sen började dom igen, så då kastade vi 50-öringar på dom;P men dom fortsatte:P Omogna säger jag bara. Sen när vi kom hem så färgade jag systers hår:D Hon färgade det brunt, så nu lär vi väl få höra att vi är ännu mer lik varandra:/ Hon vart iaf fiin:D Imorron ska jag in till stan på praktik igen:( Efter den vette faane va det blir, vill stanna i stan, men vette faaaen va jag ska göra där:S

Blir nog tidig kväll för mej, e asa trött:)

Av Linda - 19 februari 2010 10:20

Fråga:
Vad är incest?
Svar:

Enligt Nationalencyklopedin är incest (latin incestus: oren, otuktig, äldre svenskt ord blodskam) en beteckning på sexualhandlingar mellan personer som är förenade med blodsband. Sexuellt umgänge med avkomling eller med helsyskon är enligt svensk brottsbalk straffbart. I ett historiskt perspektiv var de medeltida straffbestämmelserna om blodskam utformade efter kyrkans lära. Där betraktades sexuellt umgänge mellan dem som var besläktade med varandra intill fjärde led som blodskam i Sverige, med höga böter som följd. Under 1500-talet infördes till och med dödsstraff för blodskamsbrott och detta straff avskaffades inte förrän 1864.

Den äldsta och vanligaste icke religiösa anledningen till att man ser allvarligt på incest är att man vill undvika inavel med ökad risk för vissa genetiskt betingade sjukdomar. En invändning mot denna motivering är att incesttabu gäller både dem med blodsband och ingifta släktingar, samt att incest definieras mycket olika i olika kulturer.

Tidigare användes alltså ordet blodskam istället för incest för att betona det biologiska släktskapet mellan förövaren och offret. Det är emellertid inte tillräckligt att se incest som enbart ett genetiskt problem. Det är snarare de sociala än de biologiska banden som numera bestämmer reglerna för incesttabut. Detta gör att det även anses vara incest då en ställföreträdande förälder (t ex styvfader) utnyttjar ett barn (som står i en direkt beroenderelation till honom) sexuellt.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jag hatar falska människor!!!
 Ja
 Nej
 Bryr mig inte

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards